Comencem el curset "Aprenentatge cooperatiu 2.0". Els professors són l'Alex Egea i l'Alex Escuder, a més a més de l'Elisabet Higueras (que avui no ha pogut venir, per motius personals).
Després de la presentació dels professors i del programa (que pot canviar si ho considerem convenient), ens presentem cadascun de nosaltres. En general, sabem poc d'informàtica i ens fa molt de respecte el projecte Educat 1x1.
Tot seguit ens connectem al blog del curset, en concret, a la primera sessió. Hi ha vídeos i presentacions penjades. Les veiem entre tots, i les debatim. Els vídeos i les presentacions, en resum, parlen del nou repte que suposa la relació noves tecnologies (que avancen vertiginosament) - món educatiu (que avança molt lentament). Una relació que a mi, personalment, em fa molt de respecte a l'hora de portar-la a terme a l'aula, davant 30 nois i noies que no coneixes encara.
Puntualitzem la diferència entre web 1.0 (un emissor i varis receptors) i web 2.0 (emissors i receptors que es poden intercanviar els papers). El projecte 1x1 formaria part de la web 1.0, tot i que es pretén una metodologia 2.0.
Tot seguit, hem creat el nostre blog personal.
Després de la pausa, hem reflexionat sobre la metodologia de la primera part de la sessió: és una metodologia pròpia de la mentalitat 1.0 o 2.0? Amb quina frase sintetitzaríeu la primera sessió?M'ha agradat molt aquesta reflexió perquè hem posat de relleu una paradoxa que s'acostuma a donar entre el gremi de professors: parlem de que els nens han de participar a l'aula, que han de ser els protagonistes del seu procés d'aprenentatge,... però en parlem fent una classe magistral, sense utilitzar directament aquesta metodologia.
Després ens hem centrat en l'aprenentatge cooperatiu a través d'una presentació, i hem incidit en les fal.làcies de la participació de l'alumnat a les aules, que, en una frase, es podrien sintetitzar en la por que tenim els docents de deixar participar als nens perquè són immadurs, destarotaran la classe, hi haurà descontrol,... Prejudicis que moltes vegades són imaginacions nostres, si sabem guiar als nens.
Tornem al nostre blog, i tenim els primers deures:
1.Hem d'invitar a l'Alex Egea perquè hi pugui accedir
2.Hem de fer el nostre primer post-entrada, resumint la primera sessió del curset.
BONES PRÀCTIQUES (sessió 5 pendent)
Fa 14 anys
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada