Avui hem definit entre tots el concepte d'aprenentatge cooperatiu (possible definició: construcció compartida del coneixement entre iguals) i hem vist una presentació sobre què és l'aprenentatge cooperatiu, per a què serveix, per què és una bona pràctica educativa,...
Tot seguit hem après què són les Webquests, les Caceres del Tresor i les Miniquests. Les Webquests són una eina 2.0 de treball cooperatiu, que permet un aprenentatge més eficient dels continguts perquè és:
-motivadora
-participativa
-implica a tothom en el procés d'aprenentatge
Les Caceres del Tresor i les Miniquests són el mateix que les Webquests, però més curtes.
Com que la teoria és molt maca però la pràctica és diferent, hem resolt una Webquest per tal de posar-nos en el lloc de l'alumnat i experimentar si realment aprenem.
La meva valoració de l'experiència és molt positiva, perquè tot i saber què és una Webquest i haver-les vistes, mai n'havia resolt cap. Potser per això abans tenia dubtes d'aplicar-la a classe. Ara ja ho veig més clar.
A nivell de grup, m'hi he sentit molt a gust perquè se m'ha escoltat i respectat en tot moment. Espero haver-me comportat de la mateixa manera amb els meus companys i que ells s'hagin senntit còmodes amb mi. Malgrat tot, he de reconèixer que en algun moment m'he mostrat "líder" (per ex., obrint l'Openoffice per escriure sense haver demanat permís als meus companys. Ho sento!).
Per acabar, només apuntar una possible reflexió. Crec que fer servir la Webquest com a eina de construcció de l'aprenentatge no implica necessàriament l'ús de l'ordinador: com a professora podria plantejar una Webquest "manual" i treballar-la a l'aula ordinària. Un cop m'hi senti segura fent servir aquesta tècnica, ja la faria a l'ordinador. Què us sembla?
BONES PRÀCTIQUES (sessió 5 pendent)
Fa 14 anys
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada